torsdag 17 september 2009

Alla rätt för Body Shop - till slut

Det borde ligga i varje företags intresse att skapa nöjda kunder. Särskilt när kunderna varit missnöjda från början. Så är tyvärr sällan fallet, men det finns undantag.

I mars handlade H på Body Shop i London. När H kom tillbaka till Stockholm upptäckte H att den utlovade rabatten på penslar och ögonskugga inte dragits. Vad H blev riktigt irriterad över var att expediten övertygade mig om att köpa ett medlemskort. Hon intygade att kortet skulle gälla över hela Europa, men det visade sig bara funka i Storbritannien...

Så H skickade ett e-brev till Body Shop och sa att hon inte förväntade sig att bli behandlad så av Body Shop. Då började en mailväxling, som har hållit i sig i ett halvår. Jag utlovades kompensation i form av en check, men det kom aldrig något. Tre gånger skulle checken skickas iväg, men nånstans på vägen försvann den.

I går ringde det på dörren. Där stod ett budföretag med ett paket. I paketet fanns hela serien av Buriti baby, Body Shops nya babyserie med hudkräm, massageolja, schampoo och tvål. Allt framtaget i fair trade-anda och utan konstiga tillsatser och djurtester.

Så vänder man en sur kund till en glad kund som gör reklam för företaget på sin blogg! Smart, Body Shop.

Inga kommentarer: